Annons

söndag 2 december 2012

På Spåret 30 november

Då var andra omgången avklarad av denna mästarsäsong och precis som förra veckan fick vi se ett program med mycket svåra frågor och fantastiskt duktiga tävlande. Både af Ugglas/Hägg och Harrison/Persson har jag tippat ska gå långt i turneringen och efter fredagens match står det tipset fast.

Den första resan gick till Katrineholm och jag hade aldrig hört talas om nån av ledtrådarna, förutom på två poäng. Andra resan gick till Shanghai och det listade jag ut tidigt, mycket tack vare kinesiska tecken som syntes på skyltar och i vägbanan.

Jag ser mig själv som ganska duktig på geografi och resorna brukar jag ta tidigt, men det är något jag fick äta upp i fredags. Jag fick nämligen NOLL! poäng på den avslutande resan. Detta beror på att jag aldrig hört talas om Montreux, dåligt påläst eller märkligt val av resmål?

Det har blossat upp en het debatt om innehållet i följdfrågorna och jag håller med kritikerna. Jag tycker åtminstone att det är betydligt roligare att svara på frågor från orten man besöker och inte om nåt helt annat. För min egen del, som inte vet särskilt mycket om Katrineholm hade det varit kul att lära sig lite mer om staden och inte bara att Robert Gustafsson bodde i staden i sex år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar