Annons

fredag 18 november 2011

Maria Tjärnlund & Ralf Edström

Maria Tjärnlund och Ralf Edström är båda debutanter i På spåretsammanhang och personligen har jag rätt bra koll på vem Ralf är, bilden av Maria däremot är ganska vag. Förhoppningsvis kommer i alla fall Ralf bjuda på några fina citat, men mitt tips är att paret får det tufft i själva tävlingen.

Maria Tjärnlund
Vet ni liksom jag väldigt lite om Maria Tjärnlund? Då är mitt tips att slå på TV:n klockan 20:00 den 16 december, för då debuterar Maria nämligen i På spåret. För er som är spelbranchen vet säkert att Maria tillhör den svenska IT-världens toppskikt. Som Verksamhetsansvarig för Dataspelsbranchen har Sundsvallsbördiga Tjärnlund stort inflytande i Dataspelsärenden.

Ralf Edström
Ralf är för mig fotboll. Först som spelare och numera som expertkommentator på Radiosporten. Redan som 15-åring debuterade Ralf i Degerfors, men det var i Åtvidaberg som det stora genombrottet kom. SM-guld, skyttekung och guldbollen-vinnare blev facit för säsongen 1972. Därefter fortsatte karriären i bland annat PSV Eindhoven och IFK Göteborg och under tiden hann Edström med att bärga ytterligare en guldboll och vem minns inte det här målet? Tillsammans med Lasse Granqvist bildar Ralf sedan många år tillbaka ett fruktat radarpar på radiosporten och duon har bjudit på en hel del klassiska referat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar