Annons

torsdag 6 oktober 2011

Startfältet 2011-2012

Hjärtat klappade lite extra när jag såg att På-spåret redaktionen skulle släppa årets startfält i tisdags. För när startfältet är presenterat kan uppladdningen inför vinterns stora fest börja. Funderingarna var många om vilka veteraner som fick stanna kvar och vilka nykomlingar som ska få prova lyckan i Sveriges vassaste frågesport. Och jag får väl säga att det var en hel del överraskningar som dök upp i deltagarlistan. Flera av dessa färskingar har jag dålig koll på och kan därför inte uttala mig om det var skrällar eller inte. Men att min favoritkomiker Peter Wahlbeck och att Johanna Frändén och Ralf Edström ska tävla iår hade jag verkligen inte räknat med. Kul var det annars att Haags åter får chansen, de förkänade dem efter förra årets snöpliga finalförlusten.

För att ha full koll på de tävlande när säsongen drar igån tänkte jag presentera deltagarna lite närmare här. Vilka som är först ut presenteras i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar