Annons

lördag 24 november 2012

Premiären 2012/2013

Premiärprogrammet 2012/2013 är avklarat och som På Spåretbloggen misstänkte blev det en mycket jämn och högklassik tillställning med Haagarna som knappa segrare. Första resan gick till Stockholm och kan det möjligen ha varit den svåraste resan någonsin? Resan till Paris var enklare medans ledtrådarna till Sarajevo även dem var svåra, även om naturen gjorde att man rent geografiskt kunde ana vilken region det rörde sig om. Båda lagen gjorde det mycket bra och jag är verkligen imponerad av bredden i deras kunnande. Personligen tyckte jag att det blev lite väl tillkrånglat och långsökt ibland och bara för att det är ett mästarmöte behöver man inte göra det supersvårt. Det är så klart en tjusning att se lagen svara rätt på som synes helt omöjliga frågor men jag ser hellre att matcherna slutar 50-45 och frågorna är lite lättare. Det kan mycket väl ha varit tävlingens två bästa lag som gjorde upp igår och hur ska poängfördelningen bli för de andra lagen om Hoa-Hoa och Cecilia "bara" fick 28?

2 kommentarer:

  1. Härligt att ha Hoa-Hoa med igen, vilken kung! Håller med om att det var lite väl svårt många gånger, blev inte många poäng för min del : (

    SvaraRadera
  2. På Spåretbloggen26 november 2012 kl. 13:05

    Jag är också väldigt glad över att Hoa-Hoa är tillbaka i På Spåret, kunnig och rolig, som gjord för På Spåret helt enkelt.

    SvaraRadera