Annons

onsdag 6 oktober 2010

Startfältet 2010-2011

Då var årets startfält äntligen presenterat. Firma Luuk&Lindströms andra upplaga av vårat älskade På Spåret kan ta sin början. Underhållningsnivån på förra årets tävlande var sisådär och många tävlande saknade den kunskap som krävs på den här nivån. Första känslan när jag såg det nya startfältet var att detta nog kan bli riktigt bra, kanske mest för att jag såg veteranen och statistiknörden Stefan Holms namn dyka upp i listan. Silvermedaljörerna från i fjol, Apelgren/Benno provar återigen lyckan men slipper inte deras övermän Koljonen/Birro som ska försöka försvara titeln, vilket jag tror de har chans att göra.

Debutanterna är många i år men tre gamla rävar har hittat tillbaka. Adam Alsing(1999) som denna gång tävlar med Ebba Blizt. Martina Haag(1993) i par med Erik Haag och Anna Charlotta Gunnarsson(2002) nu tillsammans med Ylva Hällen. Kan ju knappast påstå att herr Alsing är min favorit efter att han körde Jeopardy i botten, hoppas de andra lagen gör processen kort med den gamle radioprofilen. Övriga har jag inte så mycket att säga om, kan dock hoppas att Erik Haag kan dra några gamla Hassanklassiker när han nu återförens med sina gamla radarpartner.

Ett intressant par är Py Bäckman och Kalle Moraeus som jag tror kan överraska. Annars är det svårt att sia om utgången denna gången. Många kändisar kan vara mycket kompetenta när det väl kommer till kritan, vissa raka motsatsen. 26 november rullar första resan iväg, tyvärr får jag inte se programmet förens förhoppningsvis till jul men nu kan laddningen börja på allvar.

Efter att mer noggrant ha granskat de tävlande får jag nog ta tillbaka det jag som att det såg lovande ut. Det ser snarare ut som förra året, fast utan Fredrik och Filip.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar